Transportschade

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Wij zijn als afzender verantwoordelijk voor een correcte verpakking van de goederen. Indien een pakket aan de buitenzijde beschadigd is, bv. een opening in de doos, kunt u de ontvangst van het pakket weigeren. GLS stuurt het pakket dan terug naar het depot en brengt ons op de hoogte.

Neemt u een ogenschijnlijk intact pakket in ontvangst om pas later te ontdekken dat de inhoud beschadigd is, dient u voor uw klacht met ons contact op te nemen. GLS mag en moet de inhoud van pakketten immers niet controleren. De privacywetgeving voor postverzendingen geldt ook voor GLS.

Elke dag vervoert GLS meer dan 1,5 miljoen pakketten over heel Europa. Dank zij een reeks veiligheidsmaatregelen blijven de schade- en verliescijfers constant laag : onder 0,01 %. Uiteraard kan een pakket altijd beschadigd raken. Indien u bv. een opening in uw pakket vaststelt of er vloeistof uit uw pakket lekt, kan u weigeren het in ontvangst te nemen. In dit geval hoeft u geen klacht in te dienen en zal GLS ons als afzender rechtstreeks contacteren.