Veelgestelde vragen

Zijn er kosten verbonden aan het betalen met iDEAL?
Alle klanten kunnen bij gereedschapland.nl gratis met iDEAL betalen.

Ik heb een betaling gedaan, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Na elke betaling met iDEAL ziet u een bevestiging die u kunt afdrukken of e-mailen. Ook vindt u achteraf in uw rekeningoverzicht uw betaling met iDEAL terug.

Kan ik een iDEAL betaling terugdraaien?
Een betaling met iDEAL is na de uitvoering net als een betaling via Internetbankieren onherroepelijk en kan niet meer worden teruggedraaid.

Is er een (iDEAL) storing?
Currence, eigenaar iDEAL, heeft een eigen website met de beschikbaarheid c.q. storing(en) van de consumentenbanken.
Tevens kan hier de historie van de afgelopen 6 dagen per bank worden bekeken. 
https://beschikbaarheid.ideal.nl/

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?
Wij zijn als afzender verantwoordelijk voor een correcte verpakking van de goederen. Indien een pakket aan de buitenzijde beschadigd is, bv. een opening in de doos, kan u de ontvangst van het pakket weigeren. GLS stuurt het pakket dan terug naar het depot en brengt ons op de hoogte.

Neemt u een ogenschijnlijk intact pakket in ontvangst om pas later te ontdekken dat de inhoud beschadigd is, dient u voor uw klacht met ons contact op te nemen. GLS mag en moet de inhoud van pakketten immers niet controleren. De privacywetgeving voor postverzendingen geldt ook voor GLS.

Wanneer wordt mijn pakket geleverd?
In nederland en België worden pakketten over het algemeen binnen 24 uur geleverd. In Europa ligt de standaard levertijd over het algemeen tussen 24 en 96 uur. GLS levert van maandag tot vrijdag tijdens de normale werkuren. Met de volgfunctie van GLS (Track&Trace) kan u de verwachte levertijd oproepen. 

Hoe kan ik nagaan waar mijn pakket zich bevindt?
Met de online pakketvolgfunctie (Track&Trace) kan u de status van uw pakket op elk moment nagaan. Omdat GLS met distributiecentra werkt, kan u dan soms de indruk hebben dat de leveringsroute van uw pakket niet altijd rechtstreeks is. Om de status van uw pakket na te gaan, voert u gewoon het pakketnummer of de Track ID in.. De Track&Trace gegevens ontvangt uw via mail na verzending door ons.

Ik verwacht een zeer zware of grote vrachtzending. Kan ik voor de levering een afspraak met GLS maken?
GLS weet wanneer een afspraak noodzakelijk is en zal met u contact opnemen om een tijdstip van levering vast te leggen, zelfs indien wij als afzender hiervoor geen opdracht toe hebben gegeven.

Wat gebeurt er met mijn levering indien ik niet thuis ben?
Allereerst zal de GLS chauffeur trachten uw zending door een buur in ontvangst te laten nemen (met handtekening). Indien uw pakket niet bij een buur kan worden afgeleverd, zal GLS een bericht van aanbieding achterlaten en het pakket bij het dichtstbijgelegen GLS depot afleveren. 

In elk geval laat de chauffeur altijd een bericht van aanbieding voor de bestemmeling achter. Indien u ook bij een tweede aanbieding niet thuis bent, wordt het pakket na een bewaarperiode van negen werkdagen naar ons ons als afzender teruggestuurd.

Ik ben niet vaak thuis. Hoe kan ik mijn pakket best ontvangen?
Indien het verzendingsorder online wordt ingegeven, kan een alternatief leveringsadres worden opgegeven, bij voorbeeld het adres van de werkgever (met diens toestemming). 

U kan tevens een volmacht aan GLS verlenen, d.w.z. een levering zonder dat er een handtekening voor ontvangst vereist is. De GLS chauffeur kan het pakket op een door u vrij te kiezen locatie op uw adres achterlaten.

Kan GLS mijn pakket bij een buur leveren?
Ja. Indien u niet thuis bent, kan de chauffeur uw pakket bij een buur trachten te leveren. Uw buur zal uiteraard voor de ontvangst moeten tekenen. De GLS chauffeur zal bij u een bericht van aanbieding met de nodige informatie achterlaten

Kan GLS mijn pakket bij een ParcelShop leveren waar ik het kan afhalen?
Ja. Na de eerste leverpoging kan u uw pakket laten omleiden naar een GLS ParcelShop. U hebt dan negen werkdagen om deze bij de ParcelShop te gaan afhalen. Opmerking: Voor de afhaling heeft u een geldige identiteitskaart of paspoort nodig.

Waar vind ik de dichtstbijgelegen ParcelShop?
Met de GLS ParcelShop zoekfunctie vindt u snel een ParcelShop met routebeschrijving.  Zoek een ParcelShop >>

Kan een andere persoon mijn pakket in de ParcelShop afhalen?
Ja. Overhandig deze persoon dan wel een schriftelijke volmacht met de volgende gegevens : uw naam en adres en de naam en het adres van de persoon die uw pakket komt afhalen. U kan ook de volmachtstrook op het bericht van aanbieding gebruiken. De gevolmachtigde brengt de volmacht en een geldige identiteitskaart of paspoort mee naar de GLS ParcelShop.

Kan ik GLS de toestemming verlenen een pakket op een specifieke locatie te leveren?
Ja. U kan GLS de opdracht geven een pakket op een specifieke locatie, bv. een garage, achter te laten. Download de volmacht (levering zonder handtekening) als PDF, print ze af, vul ze in en stuur ze naar uw GLS depot of bezorg ze rechtstreeks aan de GLS chauffeur. De volmacht kan een eenmalige of algemene volmacht zijn die u op elk moment kan intrekken.

Ik wens mijn pakket naar de afzender terug te sturen. Wat moet ik doen?
Heel wat afzenders maken gebruik van de extra GLS dienst voor retourzendingen. Om uw pakket terug te sturen, kleeft u gewoon het bij uw pakket gevoegde retourlabel op het pakket en brengt u uw pakket bij een ParcelShop naar keuze binnen. GLS stuurt het pakket naar de afzender terug. Indien er geen retourlabel bij uw pakket zit, kan u het nog altijd bij een GLS ParcelShop binnenbrengen. Voor deze retourzending wordt wel een standaard ParcelShop toeslag in rekening gebracht.

Mijn pakket is niet bij me aangekomen. Wat moet ik doen?
Controleer allereerst de status van uw pakket via de online Track&Trace-functie van GLS. Voer het pakketnummer in dat u via de mail heeft ontvangen (vraag ons als afzender het pakketnummer indien u dit nummer niet heeft ontvangen). Controleer daarna het bericht van aanbieding dat de GLS chauffeur altijd zal achterlaten indien er bij de eerste leveringspoging niemand thuis was. Op het bericht van aanbieding staat vermeld waar uw pakket zich bevindt, bv. bij een buur of in een GLS depot. Op het bericht van aanbieding staat tevens een Track ID die u op de online Track&Trace-functie van GLS en de online-functie “Uw aflevering wijzigen” kan gebruiken. Indien u na deze stappen nog niet weet waar uw pakket zich bevindt, neem dan met ons contact op 0031 36 54 89 080

 

Heeft u vragen of opmerkingen neem dan via het contactformulier of telefonisch contact met ons.